۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۰۴۶۲۵
آیت الله علوی گرگانی:

مبلغان غنا و محتوای منابر را تقویت کنند | آیات و روایات اصل باشد

مبلغان غنا و محتوای منابر را تقویت کنند | آیات و روایات اصل باشد
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر تقویت محتوای منابر گفت: متأسفانه محتوای برخی منبرها کم شده است و باید از آیات و روایات بیشتر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از اساتید و مربیان بسیجی سراسر کشور با تصریح بر این که باید به گونه ای عمل کرد تا رفتارمان در پیش گاه خداوند مورد قبول واقع شود، گفت: امام علی(ع) می فرماید در دنیا فقط عمل ها را یاد داشت می کنند،که نشان می دهد هیچ عملی پنهان نمی ماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در دنیا نیازمند شاهد هستیم و در پیش گاه خداوند به شاهد نیازی نیست، چنانچه در قرآن کریم گفته می شود هیچ قدمی برداشته نمی شود مگر این که نوشته شود اما شاهد برای اتمام حجت نیز اظهار می شود تا عذری باقی نماند.

وی با تأکید بر این که خطبا و منبری ها باید با آیات قرآن بیشتر آشنا شوند، اظهار کرد: در منابر از آیات قرآنی بیشتر استفاده کنید و از بیان مطالب نامناسب خودداری کنید متأسفانه محتوای ارزشی برخی منابر کم شده است؛ منبری هایی قدیمی زمانی که منبر می رفتند مردم بهره فراوانی از منبر آنها می بردند و منبری ها از منابع حدیثی و قرآنی فراوان استفاده می کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: امروزه برخی منابر از اول تا آخر حرف است و محتوا ندارد و مردم در بسیاری موارد انتقاد می کنند که منبری در ماه رمضان چهار روایت نیز بیان نکرده است بنابراین از منبری های بزرگوار می خواهم از اخبار بیشتر استفاده کنند و کلام خدا را بیان کنند.

وی با بیان این که استفاده از قرآن کریم و احادیث ائمه(ع) زحمت دارد، گفت: اما در صورت استفاده از روایات و آیات در منبرها، مردم بیشتر استفاده خواهند کرد و قدردان شما خواهند بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چنانچه در روایت معصوم(ع) آمده است تمام کارهای بزرگ و ریز شما ثبت خواهد شد؛ بیساری از مشکلات ما ناشی از این است که اعتقاداتمان ضعیف شده و باورمان نشده است که روزی در برابر خداوند حاضر خواهیم شد./1324/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات